روزی تو خواهی آمد

مطالبی در مورد کامپیوتر بهداشت و تغذیه مطالب اجتماعی مذهبی و....

روزی تو خواهی آمد

مطالبی در مورد کامپیوتر بهداشت و تغذیه مطالب اجتماعی مذهبی و....

سال نو مبارک

ضمن آرزوی سالی سرشار از سرفرازی  سلامت و توفیق روزافزون

من راههای رسیدن به موفقیت را نمی دانم ولی راه عدم رسیدن به موفقیت این است که با گول دادن بقیه خود را فردی موفق جلوه دهیم.

مراقب باشید چیزهایی را که دوست دارید بدست‌آورید وگرنه ناچار خواهید بود چیزهایی را که بدست آورده‌اید دوست داشته‌باشید.
جرج برنارد شاو

سخنی با اعلمی نماینده محبوب و شجاع مردم تبریز

مقام معظم رهبری:" اعلمی از نمایندگان شجاعی است که کوچکترین مشکل مالی و اخلاقی در پرونده اش نیست، از موقعیت خوبی هم در نزد مردم برخوردار بوده و افراد زیادی می گویند که زندگی سالمی دارد، البته تندی هائی هم دارد که آنهم ناشی از شاخص هایی است که به آن عمل می کند".* منبع

 من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

مدتی بود که فکرم مشغول انتخاب نماینده اصلح بود .با خود می گفتم عجب مملکتی است یک عده دارای تخصصهای متفاوت دارند کلی پول خرج می کنند و سور می دهند و ....که ای مردم شما را به ... ما را به عنوان خدمتگزار خود انتخاب کنید تا برایتان خدمت کنیم  البته کاری ندارم که آیا فقط در پست نمایندگی می توان خدمت نمود؟چرا یک عده در پست فعلی خود هیچ خدمتی ازشان ندیده ایم؟

ضمن احترام به بقیه کاندیداها بهتر از شما نیافتم.کسی که در مجلس ششم یک بار تبلیغات نه چندان هزینه دار را انجام داد  به عنوان نفر اول به مجلس راه یافت و در مجلس هفتم دیگر تبلیغات نکرد چون به نظر حقیر عملکرد چهارساله تان برای همه معلوم بود لذا در مجلس هفتم بدون تبلیغات باز نفر دوم بودید .نماینده ای که موضع گیری هایش بر اساس منافع شخصی و حزبی اش نبود بلکه بر اساس مصالح جامعه و وظیفه نمایندگی اش بود .بارها از عملکرد دولت و بعضی از وزرا  چه در دولت قبلی و چه در دولت فعلی انتقاد کردید و آنها را جهت سوال به مجلس کشاندید و حتی یک بار چک سفیدی را که در بررسی تخلفات یکی از شرکتها برایتان داده بودند به مجلس آوردید و نشان همه دادید.تا چه رسد به اینکه مثل بعضی ها به فکر برج سازی و ... باشی.

و تازگیها جمله ای گفته بودید که واکنش برخی از رسانه ها و تریبونها را در پی داشت و آن توهین به امام حسین (ع) بود!!!

نمی دانم آیا استیضاح از یک وزیر توهین به ایشان است یا انجام وظیفه یک نماینده برای تنویر افکار وی و بقیه است!

حالا گیرم که این وزیر فرد بسیار کار درست و در دولت خدمتگزار باشد .

آیا از عملکرد ائمه و پیامبران انتقاد نمی شد و آیا این توهین به ایشان بود و یا نشانه اینکه شاید بعضی از مردم حکمت انجام بعضی از افعال ایشان را نمی دانستند و پس از سوال و جواب توجیه می شدند.

اگر به فرض کسی از روی نادانی در محضر شخص پیامبر یا امامان بی احترامی به ایشان می کردند آیا این کار از ارزش ائمه می کاست یا بر عکس جهل و نادانی آن شخص را نشان می داد.

آیا تمامی فرمانروایان و والی ها و فرماندهانی که ائمه انتخاب می کردند همه معصوم بودند !!!و اگر چنین بودبه عنوان نمونه ماجرای نامه امام علی (ع) به یکی از فرمانروایان به عنوان نمونه که خانه ای گرانقیمت خریده بودند  و در مجالسش عده ای ثروتمند جمع می شدند و از فقیر و فقرا خبری نبودبرای چه بود؟!!!

با اینحال وقتی که شما گفتید: وظیفه من اقتضا می کند که از کابینه دولت استیضاح کنم حتی اگر این کابینه  کابینه امام حسین(ع) باشد(که نیست) صرفا" برای تاکید بر وظیفه نمایندگی تان بود.بعضی ها آن را دستاویزی قرار دادند و در تریبونها جار و جنجال براه انداختند تا شما را تخریب نمایند.

ولی بنده اعتقادم بر این است که اگر تمامی تاریکیهای جهان باهم جمع گردند روشنایی یک شمع کوچک را نمی توانند ازش بگیرند.

تا آنجا که من اطلاع داشتم رزمنده ای با چند سال حضور در میادین جنگ و با 40 یا 45 درصد جانبازی هستید ولی چرا به شما عدم التزام عملی به اسلام نسبت داده اند نمی دانم!

تا دیروز هنوز فکر می کردم که اسمتان رادر لیست کاندیداها خواهم یافت ولی نبودید شما از زیر مسئولیت سنگین خدمتگزاری و نمایندگی مردم راحت شدید وما از داشتن یک نماینده به تمام معنا محروم شدیم(هر چند که شاید شما هم عیب و ایرادی هم در کارهایتان بوده باشد ولی در مقایسه با عملکرد مثبت تان قابل اغماض بودند).

در برگ رای خودم ردیف اول که به شما اختصاص داشت باز اسمتان را نوشتم ردیف دوم را با توجه به اختلاف زیاد شما و دیگر کسانی که انتخاب کرده بودم باز به شما اختصاص دادم و بعد از آن اسامی سایر کاندیداها یی را که در نظر داشتم نوشتم.

این نوشته من فقط بخاطر این بود که در برابر عده ای که سعی کردند بناحق شما را تخریب کنند سکوت نکرده باشم که سکوت در برابر ظلم به منزله رضایت از آن است و این کمترین کاری بود که می توانستم انجام بدهم.

برای شما عزیز آرزوی سلامت و توفیق روزافزون در تمامی عرصه های زندگی و خدمت به مردم استان و ایران عزیز می نمایم.سرفراز و پیروز باشید – یا علی
آدرس سایت دکتر اکبر اعلمی akbaralami.com

سایت قرآنی

امروز صبح در مراجعه به یکی از سایت ها متوجه شدم که یکی از کاربران سایت زیبایی را معرفی کرده اند .پس از مراجعه به آن سایت احساس کردم که انصافا؛ سایت زیبا و مفیدی است.لذا دیدم که شرط انصاف نباشد که آنرا به بقیه معرفی ننمایم.آدرس سایت مزبورhttp://www.quranology.com/farsi.htmمی باشد . دوستان در صورت تمایل می توانند مراجعه و بهره مند گردند.

برایتان آرزوی سلامت و توفیق روزافزون دارم. در پناه حق - یا علی

نگین فوتبال آسیا

مدتی بود که افکارم مشغول بود به اینکه آیا تمام ناکامی های تیم ملی فوتبال را به حساب چه کسی خواهیم نوشت ؟

از چند سال قبل عادت کرده بودیم که اگر دروازه بان اشتباهی مرتکب می شد می گفتیم مقصر علی دایی است!کسی گل نمی زد کسی بد خلقی می کرد و کارت می گرفت یا اخراج می شد کسی به تیم ملی دعوت نمی شد یا بازی داده نمی شد مقصر یک نفر بیش نبود علی دایی!!

و این انتقاد و بدگویی های مغرضانه در مسابقات جام جهانی به اوج خود رسید . عده ای از بازیکنان که علت ناکامی های و مورد توجه واقع نشدن خود را وجود دایی در تیم ملی می دانستند .

می گفتند با وجود او تیم ما ده نفره است وما علیرغم اینکه برداشتمان غیر از این بود مجبور بودیم که این اراجیف را بشنویم چون ما نه گزارشگر و نه روزنامه نگار برخی از نشریه ها بودیم .

بعد از کنار رفتن آقای دایی با اینکه بازی های تیم ملی دیگر برایم جذابیت نداشت و از مشاهده این همه نامردی ها حالم از فوتبال و تیم ملی بهم می خورد ولی نتایج آنرا باز می شنیدیم .

ولی نتایج بهتر که نشد بدتر هم شد تا حدی که در چند بازی اخیر هیچ گلی نزدیم و بالاخره گزارشگر تلویزیونی اعتراف کرد که در این گونه بازی ها جای خالی دایی دیده می شود.

بازی که با حضور کلمنته انجام شد را می دیدم کاملا بدون برنامه و احساسی و همه می خواهند خودشان گل بزنند تا شاید رکورد دایی را بشکنند.!!!

به یاد گفته آن سرمربی افتادم که گفته بود دایی وزنه بزرگی است در میدان که حتی اگر بازی هم نکند مرتب یکی دو نفر مراقب او هستند و این که تیم حریف را نه نفره کنی کار کمی نیست .

دایی بی توجه به این همه بی مهری ها تیم ورشکسته را قبول کرد تا بار دیگر تمامی ناکامی ها به اسم ایشان نوشته شود و حالا بعضی ها شانس آوردند چون اگر سرمربی خارجی می آمد یا نفر دلخواه آنها سرمربی می شد نمی دانستند چه کار باید بکنند .

ولی واقعا" این شخص عجب اعتماد به نفس و پشتکاری دارد!به قول آقای حجازی آقای دایی به هر چیزی که خواسته در سایه پشتکارش رسیده است .

شخصی که علاوه بر موفقیت های چشمگیر ورزشی هم به عنوان یک مهندس و هم به عنوان تاجر نیز موفق بوده است و علاوه بر اینها دارای شخصیت بالا و خویشتن داری فوق العاده ای است.

او بهتر می داند که بچه ها همیشه به قطاری که حرکت می کند سنگ می اندازند و حرکت در خلاف جهت رودخانه هنر است نه موافق جهت حرکت آن .

در هر حال بعد از تماشای آنهمه بازی هایی که ایشان حضور داشته اند و تعداد 109 گلی که ایشان برای تیم ملی به ثمر رسانده اند و با هر گلی که زده هورا کشیده و شادی کرده ایم باز قصد دارم که از این به بعد به تماشای بازی های تیم ملی بنشینم .

امیدوارم آقای دایی با حذف برخی افراد مغرور و بی جنبه و حاشیه ساز از تیم ملی و ایجاد محیطی صمیمی و دوستانه برایمان بازی های شایسته و تماشاگر پسند را به ارمغان آورد.برای ایشان و دستیارانش و بازیکنانی که پوشیدن پیراهن ملی و شاد کردن این ملت عزیز برایشان مهم است سرفرازی و توفیق روزافزون آرزومندیم.