روزی تو خواهی آمد

مطالبی در مورد کامپیوتر بهداشت و تغذیه مطالب اجتماعی مذهبی و....

روزی تو خواهی آمد

مطالبی در مورد کامپیوتر بهداشت و تغذیه مطالب اجتماعی مذهبی و....

نسخه ای برای زیبا زندگی کردن و زیبا رفتن انسان

(تقدیم به تنها ترین رئیس جمهور)

این دست نوشته فوق العاده زیباست و البته نسخه ای برای زیبا زندگی کردن و زیبا رفتن انسان:

چه زیباست توکل به خدا کردن و در میان طوفانها با اطمینان قلب پرواز نمودن و در عمق گردابهای خطرناک عاشقانه غوطه خوردن ودر معرکه حیات و ممات بی پروا به آغوش شهادت رفتن و در قربانگاه عشق همه وجود خود را به قربانی خدا دادن و از همه چیز خود گذشتن و به آزادی مطلق رسیدن .
چه زیباست در راه معشوق تحمل درد و رنج کردن زیر سنگهای آسیاب حیات خرد شدن در دریای غم فرورفتن به خاطر حق متهم شدن و نفرین و لعنت شنیدن و از همه جا رانده و از همه کس مطرود شدن .
چه زیباست که به ارزشهای خدایی ملتزم ماندن و به خاطر خدا رنج بردن و به خاطر حق پافشاری کردن و زیان دیدن و از همه چیز خود صرف نظر کردن و فقط و فقط به خدا اندیشیدن و به سوی خدا رفتن .
چه زیباست شمع شدن و سوختن و راه را روشن کردن و کفر و جهل را به مبارزه طلبیدن و هیولای ظلمت را به زانو در آوردن و وجود خود را شرط اساسی برای پیروزی نور بر ظلمت کردن .
چه زیباست که فقط با خدا ماندن و از همه عالم بریدن مطرود همه مردم شدن به کلی تنها ماندن و هیچ پناهگاهی جز خدا نداشتن و به کلی از همه جا و همه کس ناامید شدن و هیچ امیدی و آرزویی و روزنه نوری جز خدا نداشتن .
چه زیباست مرگ را در آغوش کشیدن و به ملاقات خدا شتافتن و بر همه مظاهر وجود مسلط شدن و بر همه عالم و قوانین دنیا حکومت کردن و جبر تاریخ را به خاک کشیدن و مسیر تاریخ را دگرگون کردن و شیطان قوی پنجه و سخت جان را شکست دادن و زیبایی انسان را در بزرگ ترین تجلی تکاملی خود نشان دادن .

شهید مصطفی چمران

27 هزار میلیارد تومان از سپرده های مردم در دست عدهای بدحساب یا ا

جام جم آنلاین: شاید باورکردنی نباشد، اما باید این خبر بد را بشنویم که هم‌اکنون 27 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی در دست بدهکاران بانکی بلوکه شده است.
به گزارش خبرنگار ما، با این‌که در یک ماه و نیم اخیر مقامات ارشد سیاسی و اقتصادی کشور گلایه‌های متعددی از مطالبات معوق بانک‌ها از برخی بدهکاران بانکی اعلام کرده‌اند، اما هیچ‌کدام به رقم دقیق این مطالبات اشاره نکرده و به توصیف «هنگفت بودن» آنها اکتفا کرده‌اند اما اطلاعاتی که خبرنگار ما از بانک‌مرکزی کسب کرد، نشان داد که این رقم چقدر هنگفت است و متاسفانه تا چه میزان نیز در حال افزایش است.

دکتر حسین قضاوی، قائم‌مقام بانک مرکزی در این باره به خبرنگار ما گفت: براساس آمارهای رسمی، رقم تسهیلات معوق نظام بانکی در پایان شهریور 87 بالغ بر 27 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: این رقم در مقایسه با شهریور 86 معادل 12 هزار میلیارد تومان افزایش داشته و از 15 هزار میلیارد تومان به 27 هزار میلیارد تومان رسیده است. وی اظهار کرد: براساس آمار رسمی نسبت تسهیلات معوق به کل تسهیلات نظام بانکی از 8/10 درصد در پایان شهریور 86 به 9/15 درصد در پایان شهریورماه امسال رسیده است. به این ترتیب رشد تسهیلات معوق از سال گذشته تاکنون بالغ بر 83 درصد است.

لینک منابع  روزنامه جام جم     روزنامه هموطن   سرمایه

انتشار فیلم های مستهجن در اینترنت

در برخی مواقع فرصت فرادر برخی مواقع شرایط فراهم است تا هر که اهلش باشد بتواند از آب گل آلود ماهی بگیرد بنده خود که سنم نمی رسد ولی شنیده ام در زمان انقلاب نیز این نفرات توانسته اند از احساسات مردم بهره بگیرند مثلا کسی اگر با یک نفر دیگرمشکلی داشته تنها در شلوغی جمعیت با این اتهام که فلانی جزو ساواکی هاست با اشاره انگشت خود باعث می شد که مردم دمار از روزگار فرد مزبور دربیاورند لااقل یک پذیرایی مفصلی با کتک کاری ازش انجام بگیرد. مواقع دیگر برخی از حرفها مواقع دیگر برخی از حرفها نمی شود زد چون یا کسی مراجعه نمی کند یا اهمیت چندانی بدان داده نمی شود. بنده خود شخصا" نمی دانبنده خود شخصا" نمی دانم که تویسرکان اسم شهر است یا روستا و مربوط به کدام استان است ولی نوشته ها حاکی از آن است که در استان همدان واقع است و نیز نمی دانم که آیا تویسرکان امام جمعه یا مسئول ستاد اقامه نماز و... دارد یا ندارد به فرض که داشته باشد چه شکلی است پیر است یا جوان چاق است یا لاغر بلند قد است یا ......یک فیلمی مستهجن در اینترنت قرار داده شده که ظاهرا این فرد لباس آخوندی بر تنش دارد آیا واقعا" آخوند است یا برای بازی فیلم آنرا پوشیده زنیکه در آنجا هست کیست و چکاره است همسر آن فرد است صیغه اش است یا کس دیگری است این فیلم توسط چه کسانی گرفته شده است و هدفشان از این کار چه بوده است؟تازه برای اینکه بیشتر واقعی نشان داده شود مساله محلل بودن را پیش کشیده اند لازم به ذکر است که در قوانین ما سه طلاقه کردن آنهم به یکبار وجود ندارد یعنی کسی ناراحت و عصبانی شده و به یکباره زن خود را سه طلاقه نماید و سه طلاقه بودن تنها در صورتی معنا دارد که یک مرد سه بار به صورت جداگانه با زنی که ازدواج کرده رجوع نموده دوباره و سه باره او را طلاق دهد بنده به هیچ عنوان قصد پوشاندن گناه کسی را ندارم ولی بهتر است هرمطلبی را به هر صورتی و از هر جایی که شنیدیم باور نکنیم حالا به فرض و احتمال هر چقدر کم یا زیاد اگر این ماجرا درست نباشد یا متعلق به کس دیگری باشد مثلا" فیلمی که در آن یک فرد شبیه به یک شخصیت مشهور یا بازیگر یا مسئول و.... است به این صورت انتشار یابد و روح شخص مزبور از آن خبر نداشته باشد با آبروی رفته چه کار باید کرد. درست است که ما نمی توانیم جلوی این کار را بگیریم لااقل می توانیم به انتشار این فیلمها خواه شایعه و پاپوش برای یک نفر باشد و یا خواه واقعیت دامن نزنیم.و بدانیم که با تبلیغات چه درست و چه نادرست خیلی کارها می توان کرد و خیلی ها را نگون بخت ساختو به خاک سیاه نشاند. گیرم که آب رفته به جوی گیرم که آب رفته به جوی بازگردد با آبروی رفته زدست چه کار باید کرد؟

از او بالا کفتر می آیه،

وقتی معلوم شد که مدیر کل پارلمانی دولت -تحت مسئولیت آقای رحیمی معاون پارلمانی رئیس جمهور- به بهانه کمک 5 میلیون تومانی دولت برای ساخت و تعمیر مساجد، 2 برگه رسید، از برخی نمایندگان امضاء کننده طرح استیضاح آقای کردان دریافت می کرده و نمایندگان با این تصور که برای دریافت این کمک 5 میلیون تومانی امضای 2 برگه ضروری است، هر 2 برگه را امضاء می کرده اند... اما هوشیاری چند تن از نمایندگان مجلس و پیگیری ماجرا مشخص کرد که یکی از 2 برگه، مربوط به دریافت کمک 5 میلیون تومانی است و برگه دیگر خطاب به رئیس مجلس نوشته شده و نماینده امضاء کننده بی آن که بداند با امضای برگه دوم انصراف خود از امضای طرح استیضاح کردان را به اطلاع رئیس مجلس رسانده است!ادامه و لینک مطلب

موقع انتخابات مطالبی را در مورد اکبر اعلمی نوشته بودیم که ایشان نماینده ای هستند که هیچ پرونده مالی و اخلاقی در پرونده شان ندارند شاید برای برخی از دوستان این مطلب ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسید که مگر نماینده مجلس هم می تواند پرونده مالی داشته باشد و اینکه ایشان چک سفید یک شرکت دولتی را نپذیرفته و تصویر آنرا به مجلس آورده بودند کسی ابراز احساساتی نشان نداد  البته آقای اعلمی دیگر در مجلس نبودند که ببینیم گول پنج میلیون تومان را می خورند یا نه!!و شاید من نمی دانم که مبلغ چک سفید بیشتر است یا پنج میلیون تومان .

ولی ان شاا... گرفتن این پول هم از طرف برخی غیر عمدی بوده است مانند این نوشته:

در خبرها می خوانیم محمد عباسی مدیرکل پارلمانی دولت قصد داشته پس از دادن پنج میلیون تومان به نماینده ها از آنها (به طوری که متوجه نشوند) امضایی بدین مضمون بگیرد که استیضاحشان را از وزیر پس گرفته اند؛

آگاهان احتمال می دهند ایشان از راهی که در زیر نمونه اش توضیح داده شده است، توانسته از برخی از نمایندگان امضا بگیرد.

- بیا این چک پنج میلیونی رو بگیر، این رسید رو هم امضا کن؛
-- وایستا بخونمش ...
- اِ ... اون بالا رو نگاه کن! از او بالا کفتر می آیه، یه دانه دختر می آیه!!
( و نماینده مذکور حواسش پرت شده و متن را نخوانده و ناخواسته امضا کرده است.)

البته از آنجا که یک نماینده دیگر حواسش بوده است که مجلس سقف دارد و کفتر نمی تواند از آن بالا وارد محیط مجلس شود به بالا نگاه نکرده و متن را می خواند و ...

-- این چیه بهم دادی من امضا کنم؟ این که توش نوشته:«من کردان را دوست دارم و او را استیضاح نمی کنم!»
- ببخشید اشتباه شد! بیا این یکی رو امضا کن ...
-- چی چی رو اشتباه شد؟! شترق!! (شنیده ها حاکی از آن است این شترق صدای حاصل از برخورد یک صورت با یک عدد دست بوده است!)

+ معرفی کتاب بمناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)

امام صادق علیه السلام، بقیع
ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)
کتاب «چهل داستان و چهل حدیث از امام صادق» همچنان که از نامش پیداست به معرفی ششمین امام با پردازش داستان‌گونه‌ی گوشه‌هایی از زندگی آن برزگ نشسته‌ است. جناب آقای عبدالله صالحی، نویسنده‌ی کتاب در مقدمه می‌گوید: این مختصر ذرّه‌اى است، از قطره اقیانوس بى‌کران فضائل و مناقب و کرامات آن امام والامقام و معصوم، که برگزیده و گلچینى است از ده‌ها کتاب معتبر، در جهتهاى گوناگون و مختلف عقیدتى، سیاسى، عبادى، فرهنگى، اقتصادى، اجتماعى، اخلاقى، تربیتى و... خواهد بود.


این کتاب کوچک، بسان دریچه‌ای است که چشمان خواننده‌اش را به افقهای بلند و روشن حیات آن امام می‌افکند.


سرآغاز کتاب، مقدمه‌ی نویسنده بوده و محتوای آن با بیان مختصری از ماجرای ولادت آن امام آغاز می‌شود.


کتاب سیر خود را با بیان داستانهایی از زندگی آن حضرت از کودکی تا پایان عمر آن شمع طریق افروز پی‌ می‌گیرد و حسن ختام خویش را به چهل گوهر از جواهرالکلام آن دردانه‌ی پیامبر قرار داده و خود را به آن می‌آراید.


این مجموعه حدیث، خود گنجینه‌ی ارزشمندی است که خواننده را، اگر لَختی نمکِ دقت و فکر بدان افزاید،  به آستان آن نور رهنمون خواهد شد و بیابان زندگی‌اش را به بستان پر گل سعادت بدل خواهد کرد.


امید است در این روزها، من و تو، خواننده‌ی عزیز، اجازه‌ای دهیم تا این کتاب مهمان دست و چشممان شود.


باشد که توفیق رفیق گردد و سعادت نصیب.


گروه دین و اندیشه‌ی تبیان
--->
دانلود کتاب